وب سايت جديد شرکت خدمات مشتريان الوند

وب سايت جديد شرکت خدمات مشتريان الوند راه اندازي شد پيشنهاد

ميکنم حتما سري به اين سايت بزنيد و از اطلاعات مفيد آن استفاده کنيد

                                   خدمات مشتريان الوند

کتاب دست نوشته ها ------------ مهدی فلاحان

جهت مطالعه کامل این کتاب به وب لاگ


http://persiahistory.mihanblog.com/ مراجعه کنید

دست نوشته های من ----- ازدواج

دست نوشته های من ----- ازدواج



    *      دوست داشتن یعنی داشتن خاطره  خوب مشترک- تنفر یعنی داشتن خاطرات بد مشترک
      خاطرات مشترک مربوط به مسائل روزمره نمیباشد


    *      انتخاب همسر توسط والدین یک انتخواب عقلانی است زیرا در این انتخواب عوامل تاثیر گذار احساسی و ضایع کننده عقل وجود ندارد. پس میتوان این انتخاب را یک گزینه خوب تلقی کرد.


    *      افرادی هستند که خیلی دیر عاشق میشوند  و تمایلی برای جدایی از خانواده و زندگی مشترک ندارند  چونکه خانواده تاحدود بسیار زیادی نیازهایشان را برطرف کرده اندو این نشان دهنده این است که فرد خانواده خوبی دارد و دارای روایط حسنه ای با آنهاست این گونه افراد معمولا مسافرت با خانواده و تفریح با آنها را به دوستان ترجیح میدهند. پس نتیجه میگیریم افرادی که دیرتر عاشق میشوند برای زندگی مناسب تراند.


    *      تا زمانی که شرایط قبول مسئولیت را پیدانکرده اید به فکر ازدواج  نباشید این شرایط به شرح زیر است
      1- ازنظر اقتصادی،مسکن،شغل
      2-ازنظر روحی و روانی:جداشدن از خانواده و تشکیل یک خانواده جدید
      3-از احاظ جسمی- سن مناسب
      4-توانایی رویارویی با مشکلات
      5- استقلال فکری
      6-احساس نیاز به زندگی مشترک

کتاب دست نوشته ها ------------ مهدی فلاحان

کتاب دست نوشته ها ------------ مهدی فلاحان



فصل اول

ازدواج


    * با کسی ازدواج کن که آگاهانه دوستش داشته یاشی نه اینکه دیوانه وار عاشقش باشی

   


    * عقلانی ازدواج کن تا بتوانی عاشق شوی نه اینکه عاشقانه ازدواج کنی که نیاز باشد بعدا عاقل شوی

به تجربه ثابت شده که ازدواج های عاقلانه وآگاهانه(نه عقلانی محض) پایدار تر از ازدواج هایی با عشق های آتشین است .زیرا آتش یک روزه و به سرعت فروکش خواهد کرد !!!





    * ازدواج مسلخگاه عشق است

     به عقیده بسیاری ازدواج مسلخگاه عشق است و طبق قانون بقا هیچگاه انرژی از بین نمیرود بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر میکند©
و عشق نیزپس از ازدواج  بسته به نوع انتخاب به یکی از این موارد(دوستی/نفرت/ترحم) تبدیل میشود. در صورتی که انتخاب صحیح بوده عشق پس از ازدواج به دوستی و روابط حسنه و در صورتی که ناآگاهانه و اشتباه بوده به نفرت (در مورد عشق های آتشین و کورکورانه) و در صورتی که عقلانی محض بوده و فقط جنبه مادی و دنیوی داشته به ترحم تبدیل میشود . پس بییاید با عقل ازدواج کنیم و عاشقانه ادامه دهیم.

مهمترين رويدادهاي ايران  در طول تاريخ در اين روز 4 آبان

تاجگداري شاه

چهارم آبان سال 1346 (26 اكتبر 1967) شاه با اين كه از سلطنت او 26 سال مي گذشت، در چهل و هفتمين زادروز خود با هزينه نسبتا سنگين طي مراسمي مفصل كه به نظر بسياري ضرورت نداشت بر سر خود تاج گذارد!. حال آن كه به نظر منتقدين بهتر بود مانند كشورهاي ديگربراي عموم مردم تامين اجتماعي (بازنشستگي همگاني پس از رسيدن به سن معين) برقرار مي كرد تا در پيري دغدغه گرسنگي خوردن نداشته باشند؛ به تفتيش عقايد پايان مي داد كه داشتن عقيده و ابراز مسالمت آميز آن حق لاينفك انسان است؛ تاسيس حزب را از شرط و قيد! رها مي ساخت؛ نشر روزنامه را از انحصار تني چند از اشخاص معين خارج مي ساخت و دست اهل اين حرفه را به داشتن نشريه عمومي باز مي گذارد و با اين اقدام به استثمار روزنامه نگاران وطن توسط شماري کم خاتمه مي داد؛ ايران را از لحاظ محصولات كشاورزي خودكفا مي كرد؛ دولت را از اتكاء به درآمد نفت براي تامين هزينه هاي جاري با اتخاذ سياستهاي ديگري ازجمله وصول واقعي ماليات بر درآمد بي نياز مي كرد

مهمترين رويدادهاي ايران  در طول تاريخ در اين روز 3 آبان

دكتر متين دفتري هوادار آلمان نخست وزير ايران شد و...

دکتر متين دفتري
سوم آبان 1318 (25 اكتبر 1939) چند هفته پس از آغاز جنگ جهاني دوم و زماني كه اخبار پيروزي هاي آلمان گوش فلك را كر كرده بود، رضاشاه دكتر احمد متين دفتري داماد دكتر مصدق را كه شهرت ناسيوناليستي و هواداري از آلمان داشت و در اين هواداري تعصب مي ورزيد نخست وزير ايران كرد. روزنامه هاي اروپاي غربي اين انتصاب را گامي براي نزديكي هرچه بيشتر رضاشاه به دولت وقت آلمان و جلب دوستي آن دولت قلمداد كردند و مطبوعات فرانسوي زبان نوشتند كه رضاشاه در باطن مي كوشد كه ايران از زير بار نفوذ انگلستان كاملا برهد و اينك فرصت مناسبي به دست آورده است. سه روز پس از انتصاب دكتر متين دفتري به نخست وزيري بود كه دولت ايران محرمانه به هيتلر اطلاع داد كه شوروي نسبت به ايران نظر سوء دارد و همين خبر بر سوء ظن هيتلر نسبت به استالين که باهم قرارداد عدم تعرض داشتند و آلمان نيمي از لهستان را به شوروي بخشيده بود نسبت به او تغيير داد. تحولات بعدي و يک خواست استالين در مورد ايران و بلغارستان بر سوءظن و ترديد هيتلر نسبت به استالين افزود و به تدريج به قدري نسبت به وي دچار سوء ظن شد كه علي رغم نظر ژنرالهايش دستور تهاجم به شوروي را صادر كرد.
    شنيده شده است كه دكتر متين دفتري هرگاه خبري از شكست نظامي آلمان در يك جبهه مي شنيد نه تنها آن را دروغ مي دانست بلكه غمزده وخشمگين مي شد و در ملاقاتهاي خود با رضا شاه همه اش از پيروزي هاي آلمان مي گفت. مخالفان دكتر متين دفتري گفته اند كه همين تلقين هاي او باعث ترديد رضا شاه از اتخاذ يك سياست درست شده بود كه بالاخره به اشغال نظامي ايران از سوي دولتهاي مخالف المان انجاميد.
    پس از اشغال نظامي ايران توسط انگلستان و شوروي، با اين كه دكتر متين دفتري مدتها بود كه ديگر نخست وزير نبود به اتهام هواداري از آلما ن و تشويق رضا شاه به حمايت از آن دولت به زندان متفقين افتاد و دوسال زنداني بود.
    دكتر متين دفتري بعدا سالها نماينده مجلس و سناتور بود و در سالهاي دهه 1340 از فعالان رديف اول مبارزه با آلودگي هوا در تهران بشمار مي رفت. فعاليت او در اين راه از طريق نطق و مصاحبه و مذاكره با مقامات وقت به حدي بود كه اورا « آقاي شماره يك ضد دود » لقب داده بودند.

مهمترين رويدادهاي ايران  در طول تاريخ در اين روز 3 آبان

سردار سپه (ژنرال رضا پهلوي) رئيس الوزراء شد

ر  ضا شاه در آن زمان
سوم آبان 1302 خورشيدي (25 اكتبر 1923) سلطان احمد شاه قاجار ژنرال رضا خان پهلوي سردار سپه را رئيس الوزراء دولت ايران كرد و هشت روز پس از اين انتصاب عازم اروپا شد؛ رفتي كه بازگشت نداشت. اين ظاهر قضيه بود و جزئيات پشت پرده به دليل كار اساسي نشدن روي تاريخ معاصر ايران هنوز در دسترس نيست. تاريخ معاصر ايران عمدتا نقل قول و نقل خاطرات و كتابهاي منتشره در هر دوره است كه نمي توانند دقيق و خالي از غرض باشند.
    در پي اين انتصاب، ژنرال رضاخان ضمن اشاره به كارهايي كه براي نوسازي ارتش ايران و دادن شكل واقعي به آن و بر قراري امنيت در كشوربعمل آورده بود به اعلام برنامه كار خود پرداخت و پاسداري از حقوق كشور و اجراي دقيق قوانين و برقرارداشتن حكومت قانون ونظم ونسق را سرلوحه اين برنامه خواند.

    وي چند روز بعد وعده داد كه كساني كه باخارجي تماس داشته اند و اين اقدام آنان به زيان وطن تمام شده است تنبيه خواهند شد و با اعلام اين مطلب نه تنها خواست كه شايعه هر گونه ارتباط غير متعارف خود با بيگانه را تكذيب كند بلكه انزجار ش را از اين قبيل تماسها آشكار سازد.


برگرفته شده از:تاریخ ایران

مهمترين رويدادهاي ايران  در طول تاريخ در اين روز 2 آبان

ادامه محاكمه و اعدام افسران كمونيست ايران و خشم مردم،

خشمي كه به عقده تبديل شد و باقي ماند

23 اكتبر 1954 (اول آبان سال 1333خورشيدي) چهار تن از 11 افسر گروه سوم نظاميان كمونيست ايران به اعدام و هفت تن ديگر به حبس ابد محكوم شدند. هيچكدام از آنان، نه ازعمل خود ابراز پشيماني و نه از شاه درخواست بخشودگي كردند. آنان هم مانند افسران دسته اول و دوم پيروي از يك مكتب سياسي و يك نظريه اقتصادي ــ اجتماعي را كه بستگي به متمايل فرد و احتمالا ريشه در نهاد او دارد، تا اين حد عملي مجرمانه ندانسته و گفته بودند كه «اقدام» مي تواند جرم تلقي شود، نه صرفا «انديشه».     روز بعد (دوم آبان) هم چهارمين دسته افسران كمونيست در پي محاكمه اي نسبتا كوتاه محكوم شدند. مجازات چهار تن از اعضاي اين دسته اعدام و دو تن ديگر حبس دائم تعيين شده بود. هشتم آبان شش افسر و 17 آبان پنج افسر ديگر از محكومان گروههاي دوم، سوم و چهارم تيرباران شدند كه سرهنگ جلالي، سرهنگ افشار بكشلو، سرهنگ جمشيدي و سرگرد وكيلي در ميان آنان بودند. بيشتر افسران دستگير شده در ساعات فراغت خود در سالهاي 1331 و 1332در دبيرستان هاي دولتي كشور كه اين دبيرستان ها به دليل ضعف مالي دولت وقت (ناشي از محاصره اقتصادي) دچار كمبود دبير شده بودند به رايگان تدريس كرده بودند.
     اعدام اين افسران سبب شد كه مردم خشمي را كه نسبت به حزب توده داشتند كه چرا با اين توان نظامي، كودتاي 28 مرداد را در هم نشكسته بود فراموش كردند و بيش از پيش ضد دولتي شدند. وجود فرمانداري نظامي و منع رفت و آمد شبانه و محدوديت اجتماعات و سانسور مطبوعات مانع هرگونه اقدام ملت بود و لذا خشم آنان را به عقده تبديل كرد.

وبلاگ ديگر ما

Www.persiahistory.mihanblog.com

لیست عناوین داستان های پند آموز  شماره2

+ چشمان پدر عاشق فوتبال
+ سیب زمینی و نفرت
+ ای آیینه! من مال خدا هستم
+ دو همسفر و دعا برای دیگری
+ به من یاد بده که چگونه می توانم مثل تو باشم
+ مراسم تدفین نمی توانم!
+ کریسمس در بروکلین و رومیزی
+ همه چهار زن دارند
+ حکایت : به مشکلات بخندید
+ داستان تار عنکبوت و تنها راه نجات از جهنم
+ قشنگ متفاوت باش
+ ایمیل از دنیاى مردگان
+ دستان دعا کننده آلبرشت دورر
+ تا اوج نا امیدی : داستان سرخس و بامبو
+ نیکی و بدی در تابلو شام آخر لئوناردو داوینچی
+ داستان تداوم یک زندگی: به عشق عادت نکنید
+ صدها هزار درهم قیمت نعمت های خداداد
+ مگه جهنم يخ بزنه كه با تو ازدواج كنم !
+ كوهنورد ناامید و طناب گره خورده
+ همسفر حج و نظر امام جعفر صادق
+ بهلول و همسر هارون و بهشت فروشی
+ خرید زمان یک ساعت ویژه از بابا
+ افسانه جایگاه راز زندگی
+ خرید سند جهنم
+ فرشته ایی به نام مادر
+ افسانه سنگتراش ناراضی
+ فرود فرشته ها در دو خانواده ثروتمند و فقیر
+ کشاورز پیر و کمک فرزند زندانی در شخم زدن زمین
+ اطلاعات لطفا
+ عشق و موسی مندلسون
+ فقر شیشه و ثروت آیینه
+ نجات زندگی یک فرد ، دوستی با کایل
+ مرد سوگوار و مار دم بریده
+ فرار از دست عزرائیل
+ پادشاه ، انتخاب وزیر و قفل در اتاق
+ بازمانده کشتی و آتش امید
+ کوزه شکسته و گلهای کنار جاده
+ اندازه گیری ارتفاع آسمانخراش
+ داستان پيله كرم ابريشم ، تلاش، ضرورتی برای پرواز
+ داستان ابلیس و طناب شیطان
+ اولين روز مدرسه
+ داستان قصه عینکم نوشته رسول پرویزی
+ می خواستم دنیا را تغییر دهم
+ من یک سنت پیدا کردم
+ زیبایی و زشتی
+ جای پا
+ قصه آدم
+ ارزش یک لبخند
+ خودکاری برای فضا
+ فرصت از دست رفته
+ تفاوت بهشت و جهنم
+ کاش دیکته نبود!
+ خریدار یوسف
+ استادان تاثیرگذار حسن بصری
+ مابه ازای نیکی
+ پارکینک برای دیگران
+ دعای باران و چتر دختر خردسال
+ پنجره بیمارستان و دو بیمار
+ داستان استانفورد
+ سلف سرویس
+ ویلون زن ناشناس در متروی واشینگتن
+ ملاقات امیلی با خداوند
+ پیامبری و درختی و شهیدی
+ داستان تیرانداز و گنج
+ ساحل و صدفی که اوضاعش فرق کرد
+ داستان ماهیگیر، ماهی بزرگ و تابه کوچک
+ نجات الاغ از چاه
+ سومین چپق و کشتن برادر
+ مردمان روزگار ما
+ داستان گدا و استراتژی
+ بهترین نقاشی از آرامش
+ من کور هستم لطفا کمک کنید!
+ دوستان ، بهشت و دوزخ
+ خاطره ایی در مورد سرود ملی و عمو سبزی فروش
+ تاجر و ماهی گیر
+ داستان بیژن و منیژه
+ چرا در زمان عصبانیت داد می زنیم؟
+ گل سرخی برای محبوبم
+ معلم عاشق و تاثیر او در موفقیت دانش آموزان
+ پیرمرد عاشق و همسر دارای آلزایمر
+ سَمّ برای مادرشوهر
+ تاثیر حرف و داستان قورباغه
+ عصای طلا و مرد فریبکار
+ ببر گرسنه و معجزه عشق
+ مسابقه تست هوش برای گیلی
+ تدی و تامپسون
+ دزد ماشین یا مرد شریف؟
+ سقراط و فرد مشتاق خرد و بصیرت
+ حسابرسی خدواند به روایت یک گناهکار
+ آرزوی بزرگ
+ دوستی شاعر و فرشته
+ داستان سه پیرمرد : عشق ، ثروت و موفقیت
+ بشنو